RESULTATS DE LES VERIFICACIONS DEL DEPARTAMENT D’INDÚSTRIA I RECOMANACIONS DOCUMENTALS

RESULTATS DE LES VERIFICACIONS DEL DEPARTAMENT D’INDÚSTRIA I RECOMANACIONS DOCUMENTALS

RESULTATS DE LES VERIFICACIONS DEL DEPARTAMENT D’INDÚSTRIA I RECOMANACIONS DOCUMENTALS 1000 667 Gabinet d'enginyeria jm2b

El Gabinet d’Enginyeria JM2B, assisteix a les Taules Consultives que realitza el Departament d’Indústria de la Generalitat, de manera trimestral.

En aquestes Taules Consultives es debaten temes relacionats amb les instal·lacions i es donen directrius en cas de dubtes.

També s’hi realitza un seguiment de les tasques de verificació que el Departament d’Indústria de la Generalitat duu a terme mitjançant les Entitats d’Inspecció i Control (EIC).

En aquestes verificacions, que són aleatòries i no comporten cap despesa ni per al client ni per a l’instal·lador, l’EIC encarregada de dur-les a terme realitza una visita in situ i verifica que la legalització i el corresponent RITSIC obtingut concordin amb la realitat.

És a dir, es comprova que la documentació presentada sigui correcta i s’ajusti a la realitat, així com també l’estat de la instal·lació legalitzada.

A les Taules Consultives es presenten els resultats d’aquestes verificacions.

L’any 2023, en el cas d’instal·lacions de baixa tensió legalitzades per MTD (Memòria Tècnica de Disseny), el resultat va ser el següent:

Es van realitzar 745 verificacions, de les quals, pel que fa a la documentació tècnica:

  • 607 van resultar incorrectes o incompletes.
    Això representa que el 81 % de la documentació que es presenta és incorrecta.
  • El 60,9 % dels defectes detectats van ser documentals.

Per resoldre aquestes incidències cal aportar documentació addicional, fet que implica haver de dedicar un temps innecessari per part de l’empresa instal·ladora.

Per aquest motiu, us demanem que, davant de qualsevol dubte que tingueu sobre la documentació administrativa a presentar, contacteu amb nosaltres a través del correu gabinet@gabinetjm2b.es o del telèfon 93 377 21 99, i us el resoldrem per tal d’evitar posteriors incidències.